Helgen 6-7 mars

Spenderades i Borgafjäll. Så här vackert väder var det när jag klev upp och tittade ut genom fönstret.

 Åkte återigen skidor på lördagen då det var kanonväder. Åkte en liten sväng i Dorotea efter jobbet redan på fredan för att värma upp lite då jag skulle ut med D på lördan. Det var kanonfint väder, kallt på morgonen men frampå dagen hade solen värmt på ganska rejält. Vi for ut strax efter kl 11.00, började åka skoterleden tills vi kom fram till elljusspåret bara en bit bort, åkte efter 2,5 km spåret tills vi kom dit det delade sig så man kunde fortsätta 2,5 eller vidare på femman, så vi tog förstås 5 km spåret vidare uppöver, uppåt uppåt, oj vad det tog på mina stackars ovana skejtarben, men det gick bra, jag tog det i min takt och D hade verkligen tålamod måste jag säga. När vi kommit upp en bit på femman vek av på milspåret, så här vackert var det när vi kommit upp till den fina åkningen:)

Åkte vidare tills det började gå neråt igen och då vek vi av elljusspåret och tog skoterleden i stället neröver, härligt som bara den! Lite blåsigt där uppe men det var mest bara skönt då man hade svettats ett bra tag.

D var smart som hade solbrillorna på sig för det var ganska ljust. Jag hade dock inga men klarade mig fint ändå.



Har dock inget bildbevis på att jag var ute och åkte...

I slutändan när vi kom hem hade vi nog åka drygt en mil, och jag kan ju säga det...att det är det längsta jag åkt hittills på ett par skidor. Trött som bara den i armarna och lite stum i benen med sista biten, eller en ganska lång bit egentligen, men det var bara att bita ihop för det var verkligen härligt att vara ute! Det får man göra om!


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vilka mysiga bilder! Det såg super härligt ut! Du kommer ju vara en jäkel på att skajta innan denna vinter är slut;)

2010-03-14 @ 08:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0