Bra helg

Helgen har varit bra. Åkte hem till Vilhelmina i fredags efter jobbet. Jobbade i Backe så det blev en bit hem. Väl hemma hade mamma gjort lax i ugn, det var supergott! På kvällen såg vi film och surrade.
Igår vaknade jag kring 10 tiden. Vi fikade och åkte sedan ner på byn. Jag var på MIO, Blommona, Lantmännen, Tallen och Domus. Köpte två st likadana krukor som jag haft sen tidigare för jag har tänkt dela min två garderobsblommor så det blir fyra. Ska plantera om dem i veckan, kanske imorgon. Måste bara köpa innerkrukor först. Hittade även en finstickad svart klämming på Klädiz för 100 spänn, vilket fynd! Den var hur skön som helst!
Sedan fikade vi igen när vi kom hem och så gjorde mamma palt. Jag tittade på och antecknade lite, så jag har tänkt ge mig på att göra palt för första gången till helgen, för då ska vi vara här hemma. Kommer nog bli mysigt. Slocknade en stund efter det och sen var det dags att se Avatar. Vi käkade fruktsallad och sedan bvar jag så trött så jag gick och la mig.

Idag har vi tagit en promenad, planterat lite blommor och så har jag tittat förbi hos Ida. Det var trevligt. Drack kaffe och surrade lite. Känns som det blir långt mellan gångerna. Åkte hem och älskling kom på middag i Vilhelmina. Mamma hade gjort god mat, karré i lergryta med potatis, sallad och vitlökssås. Mmmm, sen blev det kaffe och glass till efterrätt. Efter vi ätit och vilat åkte jag och älsk hem i var sin bil och nu är vi hemma.

I övrigt så har värmen tvärkommit de senaste dagarna. Känns såå härligt! I torsdags planterade jag årets första blommor i mina två korgar som jag köpte i fjol. Men jag har tänkt mig lite mer projekt än så denna sommar. Men det ska jag göra lite längre fram.
Så här blev mina korgar.

Till min stora glädje hade min amaryllis slagit ut under helgen, eller i alla fall två av tre blommor.

Helt otroligt att jag fått den att blomma nu! Fick den före jul. Synd att den inte är vit, men det gör väl inte så farligt mycket. Tycker den är väldigt fin i alla fall. Vem vet, jag kanske får den att blomma lagom till nästa jul igen:)




Nu ska jag mysa framför teven.


Ha det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0