Uppe före tuppen

Vilken helg! Känns som vi verkligen tagit vara på den. Nu är jag väldigt trött så efetr detta inlägg väntar sängen. Ska blir skönt att sova. Imorgon är det måndag, fyradagarsvecka i veckan vilket inte är helt fel, sen blir det Vilhelmina nästa helg. Börjar vara dags nu att umgås med mor och far lite. Vi bor egentligen inte långt ifrån varandra men det känns otrooligt långt emellanåt. Saknar dem.

Så här har helgen iaf sett ut.
Åkte till Borga på fredagkväll efter jobb och middag. Spenderade kvällen framför teven med en kopp te och choklad. Tog det med andra ord bara lugnt och frossade lite.
Vi hade bestämt oss för att stiga upp i tid och ta oss ut ppå skidorna men vädret gick emot oss. Det var för varmt och det var mulet. Så vi passade på att vårda bilen litegrann och sedan for vi ut på sjön en sväng med grannarna. Satt mest vid elden och fikade, grillade en massa gott. Mysigt!

 Som sagt, vädret var inte det bästa, men solen tittade fram tillslut iaf och det var väldigt varmt i luften.

 

Imorse var vi uppe före tuppen. Kl 5 väckte Timmy mig och pappa C. Han kokade gröt och dukade fram frukost. Det var bara till att masa sig upp, men det var det värt! Big time. In med skidorna i bilen och iväg mot fjället. Körde bil upp till Sca och sedan började färden upp mot platån. Det blev dock riktigt blåsigt ju längre upp vi kom men solen sken starkt. Hjälpte nog lite i alla fall annars hade vi nog frusit rejält, men jag frös ganska bra ändå ja när vi väl satte oss ner snett nedanför Klöverfjället. Jag kämpade på bra då jag ganska tidigt fick skavsår på högerfoten och det blev riktigt obekvämt att skejta. Men jag överlevde och jag tog mig ner oskadd också på de smala skidorna. Det var rätt skoj trots smärtan. Det var värt allt, för det blev en kanonmorgon!

Här kommer lite bilder.

 så här såg det ut när jag tittade genom fönstret kl 05.00 imorse. Vackert!

 Här hade vi precis börjat åka. Och jag kan bara säga att det kändes som jag flög fram på skaren. Synd att musklerna och konditionen inte hinner med viljan.

 












Det blev en hel del bilder men bilder säger mer än ord.

Vi åkte ner till Dorotea mitt på dagen för det vankades middag och fika hos svärmor då G fyllde år. Efetr mat och fika spelade vi lite kort innan vi åkte hem och gick in hos K & S och käkade tårta där med då K även han fyllde år. Nu är vi hemma. Jag har gjort i ordning lite kött som jag tänkt grilla senare i veckan, kanske på onsdag då man är ledig torsdag.

Nu är det dags att sova.



Tack för en super helg!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0