Årets julstök!

Har spenderat denna helg hemma i Dorotea och julstädat i princip hela helgen. Började redan i fredags efetr jobbet att byta sängkläder och tvätta. Började även smått med att dammtorka och dammsuga i sovrummet samt vardagsrummet. Sedan for jag till Sandra i stället och drack glögg å myste.
På lördag morgon tog jag lite sovmorgon, klev upp halv 10, åt frukost och drog ner på byn för att handla lite.
Sedan satte jag igång på riktigt med städningen.
Stökade på hela dagen fram till kl 20 då jag for till Sandra igen. Men ändå var jag inte riktigt klar. Men nästan. Hade hunnit byta gardiner i alla rum, dammsugat noga i vardagsrummet, bakom soffan och allt, dragit fram ljusstake samt diverse julgrejer. Dessutom hann jag baka dubbelsats lussebullar, gott!
Det som återstod att göra idag var städa toan och köket. Sedan fick jag besök av mamma och pappa som jag hade bjudit hit på adventsfika och mat. Så vi fikade lussebullar och pepparkakor. Efter ett par timmar blev det palt till middag. Och jag lyckades den här gången! Palten blev perfekt! Jag som i princip aldrig är nöjd med maten jag lagat.


Ska berätta lite snabbt om förra helgen också.
Då for jag och älskling till ÖStersund för att julhandla. Handlade på rätt bra till mig själv också :P Men det är som vanligt. Alla julklappar är i princip klara nu i alla fall. Skönt att vara klar i tid.
Vi övernattade på Hotell Zäta, och åt en supergod middag på Brunkullans. Romantiiisch!

Sen så ha jag ju bytt glasögon, och jag älskar dom nya!
Så här ser dom ut!







Nää, nu ska jag slå in lite julklappar!

/ Sabitha

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad duktig du är! Du får ta och lära mig göra palt någon dag. Har varit så sugen på det nu länge! :)

KRAM!

2010-12-02 @ 09:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0