Sista semesterdagen

Nu börjar den sista semesterdagen på att vara avverkad. Men jag jobbar ju bara i tre veckor innan jag har semester i en och en halv vecka igen :) Så det könns ju bra. Men de här två veckorna har verkligen varit härliga. Har mest bara varit jag och älsklingen hela tiden, och vi har gjort både det ena och det andra och även hunnit vila ordentligt. Känns lite jobbigt att vi ska vara ifrån varandra nu i två veckor. Men det har ju gått förr.
Börjar som sagt jobba på måndag, när älgjakten börjar, vilket känns lite trist. Tro aldrig jag har varit på skjutbanan så mkt som i år. Var där senast idag och sköt lite. Så i år jagar jag endast på helgerna. Hoppas verkligen att turen kommer till mig denna höst. Har verkligen sett fram emot jakten nu när man övat i flera veckor. Men det är ju oftast dom första dagarna som är viktigast. I fjol var jag ju med hela första veckan och då hände det grejer.

Under semestern har vi ju som sagt hunnit med en mini-semester inom Norge och Sverige. Sedan har vi spenderat all tid i Borgafjäll. Vi har mest tagit det lugnt, spelat lite xbox, sovit en hel del, rökt kött, plockat svamp, varit på skjutbanan. Och jag har ätit en massa godis, har varit min störtsa last hela semestern. Men jag har faktiskt inte suttit stilla utan jag har promenerat nästan varje kväll men grannfrun. Trevligt värre.

Studierna har jag inte glömt. Jag har pysslat på varje dag och nu hade jag tänkt sätta mig till ro och läsa en stund igen.


På söndag åker jag till Vilhelmina. Jaktmötet ska jag ju vara med på. Och sen stannar jag där till måndag eftersom jag jobbar i Åsele. Känns onödigt att åka till doro bara för att sova.



Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0