Var är sommaren?

Jag vet, alla tjatar om samma sak och nu tänker jag också göra det. Var är sommaren? Tala om skitsommar. Snart är också Juli slut och det har inte varit någon sommarvärme egentligen. Ett par dagar, men det räknas inte tycker jag när det för det mesta varit 10-12 grader varje dag.

Nej, det är bara att inse, det blir ingen sommar iår, eller så blir den jäkligt kort om den nu tänker hitta på visa sig i augusti. Och det vore ju förvisso väldigt trevligt eftersom jag har semester hela augusti. Jobbar bara 2 veckor till nu, ska bli såå himla skönt!

Men det verkar som det tänker bli en utlandsresa ändå. Det blir jag och Sandra. Den är inte bokad än men blir nog det ganska snart. Vi ha som bara tvärbestämt oss. Bara det finns hav och sol är vi nöjda. Skönt! Men det blir till vinter och inte nu.

Jag har också haft smått ångest över att det inte var i år vi åkte till Memphis jag och mamma. I augusti är det 35 år sedan Elvis gick bort och det innebär världens pådrag där borta! Konserter och uppträdanden av de främsta imitatörerna i världen etc etc. Önskar vi hade tänkt på det,  men det visste vi ju inte då, och nu är det lite sent påtänkt att äka då jag nyss insett vad vi kommer missa! Sen har jag haft lite ångest att vi inte åkte på Elvis week ifjol, vi anlände ju veckan efter. Hade vi gjort det hade vi bland annat fått se Elvis Ultimate Tribute Artist 2011 som är en tävling som går varje år under Elvis week där man korar den bästa imitatörer. Vinnaren var klart bäst av de tävlande och jag hoppas vi får chans att se honom ändå på riktigt någon gång. Man kommer nog inte närmare Elvis än så.

Cody Slaughter. Riktigt duktig är han!

Men jaja, jag tror vi hinner med att se en hel del i framtiden ändå. Det kommer ju inte bara försvinna utan kommer mest troligt fortsätta bli större. Så vi får helt enkelt hålla ögonen öppna. Har sett att det händer en del grejer i England och det skulle ju vara betydligt enklare att ta sig dit då det är närmare.
Vi får se vad framtiden har att bjuda på.

.


Jag drar till Stockholm ett par dagar min första semestervecka och hälsar på Emelie. Ska bli superkul! Åker direkt på söndagen efter jag gått på semester. Få se vad huvudstaden har att erbjuda. Lite sugen att gå typ på Allsång på Skansen, men vi får se.

/Sabitha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0