Helikoptertur i Vilhelmina

Vilken händelserik helg jag haft!  Lördagen var minst sagt fullspäckad. I fredags ringde pappa och undrade om jag inte skulle vilja åka helikopter. Grannen som är pilot hade nämligen helikoptern hemma och undrade om vi inte skulle passa på att ta oss en tur, så pappa bjöd mig och mamma på en helikoptertur. Det kändes såå spännande! Och jag måste säga att det var det roligaste jag gjort på länge! Vilken upplevelse! Vi åkte till pappas hemställe Norra Siksjönäs och tillbaka.
Det hela beskrivs nog bäst i bilder så här kommer några.


Mamma tyckte nog det kändes småpirrigt.

Vilhelmina är verkligen vackert uppifrån. Mycket vatten.




Pappa tyckte det var jättehäftigt att åka helikopter. Det tyckte jag med :)

Här är Nästansjö by.

Krokbäcken och Ängesbäcken möts.

Mycket snö kvar i fjällen.

Här har pappa vuxit upp och vi spenderade mycket tid i N. Siksjönäs när jag var liten. Kanonställe, mitt i skogen, helt ensam gård. Brukar alltid åka förbi tidigt på morgonen på jakten. Har man tur kan man få se något :)

Tack pappa för helikopterturen! Det var verkligen en upplevelse!

 

.

 

 

När jag kom hem igen till Dorotea var det bará till att svira om och åka till Avaträsk för att hämta Kim och Sandra. Åkte till Anton och Lisa och umgicks, sedan bar det av till Kullerbacken. Riktigt trevlig kväll i gott sällskap! Det får vi göra om!

/ Sabitha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0