Vårstädning

Idag har jag bedrivit vårstädning här hemma. Det har tagit heeeela dagen. Men nu känns det riktigt jäkla bra. Rent i varje vrå. Vi skulle nästan kunna flytta härifrån, så rent är det. Skulle lugnt blir godkänt som flyttstädning tror jag. Mest nöjd är jag nog över gardinerna i vardagsrummet. Fick dem av mamma för att hon inte tyckte de passade hemma på Granberget, men här passar de perfekt. Dessutom är de i sådant tyg som man slipper stryka. Kanon!

Nu har jag precis sett gårdagens avsnitt av BB. Dock var det bara fram tills tredje pausen sen var klippet slut...konstigt.

Igår såg jag och mamma en DVD som jag köpt till henne. "Elvis" - med Kurt Russel i huvudrollen. Filmen spelades in 2 år efter Elvis Presleys bortgång, och eftersom det pratades om filmen i fråga medans vi var i Memphis kändes det som ett måste att se den. Måste säga att jag tyckte den var bra. Den handlade om egentligen hela Elvis liv sammanfattat på 2 h 40 min.


Kurt Russel i filmen "ELVIS".




Något som jag inte visste var att Kurt Russel faktiskt varit med i en scen i en av Elvis filmer när han var 11 år gammal. "It happened at the world's fair" 1963.

Kurt Russell kicks Elvis Presley's shins



Nej nu är det läggdags.

/Sabitha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0