Sri-Lanka, mitt saknade andra hem

 
Tårarna rinner ner för kinderna. Jag blir alltid såå himla blödig när jag ser på Spårlöst. Verkligen känslofyllt program. Har precis sett gårdagens avsnitt på tv4 play som var från Sri-Lanka. Brukar alltid se när de visar från Sri-Lanka på Spårlöst, och varje gång känns det som hemma. Jag har bara varit där en gång, när jag var tre år gammal, så jag minns inte så mycket av den resan, nästan ingenting. Men jag vill så hemskt gärna åka dit inom en snar framtid. Jag känner nästan som att det är en del av mig som saknas, och jag tror faktiskt att det kan vara att åka till mitt andra hemland, för jag är ju faktiskt hälften-hälften, trots att jag är född och uppvuxen i Sverige. Det skulle vara så roligt att få uppleva kulturen och framförallt att få se var mamma kommer ifrån, få höra språket runtomkring mig, få äta alla dessa färska frukter och uppleva det tropiska landskapet. Det känns som en dröm, men den kan inte vara alltför svår att uppfylla. 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0